Amberyara.reismee.nl

Fondsenwerving

In Nederland ben ik, zoals je misschien nog weet, een project opgestart om geld in te zamelen. Ik heb een high tea georganiseerd. Met deze high tea en andere gulle donaties heb ik een bedrag van 550eu op kunnen halen. Een super mooi en groot bedrag waar ik iedereen die geholpen heeft en gegeven heeft heel erg dankbaar voor ben! Dus aller eerst mijn eigen dank. En namens het Christoforus Internaat; de directeur en de jongeren wil ik ook mijn dank uitspreken.

Op het Christoforus internaat zitten 82 jongeren, 46 jongens en 36 meisjes, van 14 t/m 24 jaar uit het binnenland. Zij kunnen niet thuis wonen omdat de afstand te ver is om scholing te kunnen volgen in de stad. Dat maakt dat zij op het internaat wonen. De directeur van het internaat is Dhr. Romalho. Samen met zijn vrouw heeft hij de verantwoordelijkheid over deze jongeren. Samen met een team van 5 surveillanten en 2 kokkinnen wordt de boel draaiende gehouden. Het leven op het internaat gaat volgens een strak regime en heeft als hoofddoel om uiteindelijk je studie te halen.
Ik draai mee binnen de dagelijkse gang van zaken. Ik besteed verder ook aandacht aan individuele begeleiding, activiteiten begeleiden en hou me bezig met mijn eigen project.
Ik heb een leesproject opgezet waarbij ik de jongeren wil stimuleren om te lezen. Het leesniveau is over het algemeen laag waardoor al gauw achtergelopen wordt. Een goed leesniveau heeft uiteindelijk een bijdrage aan een betere maatschappelijke positie.
Daarbij wil ik de Surinaamse schrijvers meer promoten. Zo heb ik een lezing georganiseerd waarbij we een Surinaamse schrijfster als spreker hadden, heb ik een afspraak gemaakt bij een uitgeverij om met een schrijfster te spreken en heb ik boeken aangeschaft. Deze boeken zijn van Surinaamse schrijvers en zijn speciaal ontwikkelt voor jongeren.
Ik lees iedere week met een groep en heb een bundel gemaakt met kopieën van deze boeken zodat we gezamenlijk kunnen lezen. Dat ik dit heb kunnen doen is allemaal mede mogelijk gemaakt door de donaties.

Met de directeur, meneer Romalho, heb ik gesproken over wat hij zou kunnen gebruiken voor het internaat. Het internaat draait niet, zoals wij dat in Nederland kennen, op geld van de overheid. Het moet draaiende gehouden worden van donaties en giften. De jongeren betalen een maandelijks bedrag voor onderdak, eten etc. Dit bedrag is niet toereikend voor de kosten die gemaakt worden. Dat wil zeggen dat het moeite kost om het hoofd boven water te houden, vooral nu met de economische situatie van het land. Dat betekent dat geld voor extraatjes of luxe producten er niet is.
Samen hebben we gesproken over hoe het geld besteed zou kunnen worden. Meneer heeft zijn wens uitgesproken rondom het hebben van een beamer. Nu moeten zij deze lenen van de zusters, maar dit is geen ideale situatie. Het zou fijn zijn als het internaat een eigen beamer heeft.. Wens 1.
De jongeren hebben tijdens een vergadering ook laten weten dat zij digitale televisie missen. Ze hebben tv’s, maar kunnen haast geen televisie kijken. Slechte kwaliteit en weinig zenders. Graag willen ze voor de jongens en de meisjes een converter, zoals dat heet, zodat ze tv om kunnen zetten in digitale tv.. Wens 2.

Dat betekent dat ik op pad ben geweest om aan de wensen te kunnen voldoen. De aanschaf van een beamer, 2 tv-converters en de bekostiging van mijn project is allemaal mogelijk gemaakt door u die geld geschonken heeft. Namens het internaat nogmaals grote dank. En ik kan u zeggen dat het zeer goed terecht is gekomen!

Reacties

Reacties

Martina

Top!

Martina

Top!

Jeanine

Super!! Heel fijn dat het zo goed terecht komt. Ik heb met eigen ogen kunnen zien dat het hard nodig is.

Roy

Heel goed Amber. Trots op je.

oma goossen

goed gedaan hoor amber wijzijn ook trots op jou

Sandra van Doorn-de Gelder

super goed gedaan!!!!

Silvana

Goed om te horen dat je ze zo goed hebt kunnen helpen zeg! Geniet nog even daar xx

Deborah

Dankjjl nogmaals voor alles Amber..we (ik vooral) zullen u heel erg missen...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!