Amberyara.reismee.nl

Adventure weekend

Maandagochtend.. ik ben weer helemaal uitgerust en bekomen van ons super vette weekend. We zijn op adventure weekend geweest met 14 huisgenootjes, heel erg tof!

Zaterdagochtend werden we om 7 (ja.. ZEVEN) uur opgehaald om zo onze weg voort te zetten. Nou, dat was natuurlijk al de eerste opgave. Eenmaal in de bus zaten er nog wat andere mensen waaronder Jelle, de jongen uit Wamel voor wie ik zijn voetbalschoenen mee heb genomen vanuit Nederland. Hoe toevallig is dat.. zit je in Suriname, ga je op trip met je dorpsgenoot. Maas en Waal wordt goed gerepresenteerd, dat blijkt maar weer.
Anyway, na ongeveer 1/1,5 uur rijden (denk ik, ik sliep namelijk. Surprise, surprise) kwamen we aan bij Parabello. Dit is een soort park waar je allerlei adventure-achtige dingen kunt doen. Direct nadat we uitgestapt waren werd ons al verteld dat de eerste groep zich moest gaan klaar maken voor het ziplinen. Iekssss, ik was de eerste groep en vond het ziplinen dood eng. Van kabel naar kabel roetsjen van hoge afstand.. leuk hoor, maar ik kon alleen maar denken dat ik waarschijnlijk net die enige sukkel was die dat dan weer niet kon.
Toen de gordel om zat en alles lekker bekneld zat konden we gaan. Na de oefenbaan stond ik te trillen op mijn benen, maar zag ik het wel helemaal zitten.
Uiteindelijk was dit echt een van de vetste dingen die ik gedaan heb. Er was een baan over het water waarbij je echt een bizar mooi uitzicht had.

Na het zipline avontuur had ik even de tijd om uit te rusten en te chillen op het park. Als laatst stond voor mij het quadrijden op het programma. Ik begon achterop en we zouden halverwege omwisselen. Nou, mooi niet dus. Vond het doodeng achterop en zag het al geheel mis gaan in mijn hoofd als ik eraan dacht dat ik moest gaan rijden. Ik heb dus lekker "ontspannen" achterop gezeten en geprobeerd te genieten van de omgeving.
Weer terug bij Parabello konden we onze spullen pakken en weer terug het busje in om onze weg te vervolgen naar ons slaapverblijf. Na ongeveer 2 a 3 uur rijden (denk ik, ik sliep namelijk weer een klein beetje) kwamen we aan bij Dan Ta Bai. Dit oord ligt aan de Boven Suriname Rivier. Je kan hier overnachten in allerlei verschillende soorten hutten. Wij sliepen in een huisje voor 16 personen verdeeld over 4 kamers.

Het ziplinen en quad rijden van de middag had zo zijn sporen achtergelaten, om het even zacht uit te drukken. We waren dus gewoon mega smerig. Eerst even douchen en daarna aanschuiven aan tafel.
De sterrenhemel was echt bizar mooi trouwens, overal waar je keek zag je sterren. Tot nu toe had ik de mooiste sterrenhemel gezien in de woestijn in Marokko, maar deze heeft alles overtroffen, adembenemend.
Over adembenemend gesproken... de beestjes die tevoorschijn komen in het donker zijn ook zeker adembenemend. Nadat er twee babyvogelspinnen gevonden waren (en nou hoor ik je denken.. baby vogelspinnen, dat stelt nog niks voor dus.. nou, ECHT WEL) ging ik helemaal voorbereid naar de wc. Zaklamp mee, alles inspecteren. Kust was veilig, zo trots was ik want de rest had allemaal wel beestjes in hun wc. Geheel triomfantelijk wil ik de deur dichtdoen.. wat denk je.. op het handvat zit een kikkertje en die had ik dus in mijn hand. Goede oefening voor je hart, kun je meteen even testen of het nog allemaal goed zijn werk doet.

'S avonds hebben we gezellig spelletjes gedaan en zijn uiteindelijk beland bij een kampvuur. Ik had me nog zo voorgenomen om op tijd naar bed te gaan zodat ik er de volgende dag niet helemaal verlept bij zou lopen. Op een of andere manier kwam het toch zo uit dat ik weer eens bij het laatst overgebleven groepje zat. Het idee om vogelspinnen te gaan zoeken was dan ook zo gemaakt. Wellicht speelde die paar drankjes die ik op had mee om het een goed idee te vinden. Samen met die gasten zijn we op zoek gegaan. Nou klinkt 'op zoek gegaan' alsof het heel moeilijk te vinden was. Dat was niet zo. Bij een van de eerste palmbomen zagen ze al een nest en zat er een hele grote spin op de boom. Het heeft me heel wat innerlijke overtuigingskracht gekost om dat beest op mijn hand te laten kruipen, maar ik heb het gedaan!! Van gillen bij de aanraking van een kikkertje tot een vogelspin uit een boom plukken en op mn hand te hebben. Gekke dingen gebeuren er met me

.

Na een kort nachtje (onder een klamboe!!!) geslapen te hebben stond dag 2 voor de deur. In een band zijn we de Boven Suriname Rivier opgegaan en zijn zo weer terug gedreven naar onze verblijfplaats. Normaal gesproken staat er heel wat stroming waardoor je je lekker chillen mee kunt laten gaan op het water. Met de nadruk op normaal gesproken.. nu dus helaas niet. We moesten dus zelf peddelen, ook heel leuk. Je armen denken hier helaas anders over en hadden het dan ook erg zwaar. We hadden een boor bij ons met drinken en muziek. Uiteindelijk zijn we allemaal met onze benen aan de boot gehaakt en zijn we zo de rivier over gevaren. Het was echt super mooi en bijzonder! Het duurde alleen lang, gewoon echt heel lang. De zon was zo lief om ons bij te staan de gehele tijd. Nou kan mijn huidje heel wat aan en viel mijn kreeftheid erg mee, maar de meeste waren echt heel rood.
Eenmaal thuis zouden we eigenlijk nog gaan raften, maar zonder stroming en met al die rood aangelopen lichamen hebben we daar vanaf gezien. We zijn iets eerder vertrokken vanuit dan ta bai en kwamen uiteindelijk 5 uur later weer thuis aan.

Nou.. dat was het adventure weekend! Super toffe eerste trip!

Reacties

Reacties

Jeanine Goossen

Wauw dat klinkt allemaal wel heel spannend.....je blijft me overigens verbazen niet de quad durven besturen maar wel zo'n gruwelijke vogelspin op je hand!!!! Deze ervaring neemt niemand je meer af, geweldig!! Supertrots op zo'n stoere dochter xxxx

anja_djong@live.nl

Nou Amber,vind wel heel stoer dat jij dat doet!! Ik zit al te griezelen als ik na je foto kijk!
Geniet er nog maar van!
Gr Anja

oma goossen

amber wat een verhaal zeg jij maakt echt veel mee.
geniet er maar van hoor. ik kijk weer uit naar je volgende verhaal groetjes van opa

Sil

Wauw Am, super stoer ben jij!!! Ben benieuwd naar je volgende verhaal :) xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!