Amberyara.reismee.nl

Daar zijn we dan!

Nou... daar zijn we dan! Officieel al drie dagen in Paramaribo.. leuk, spannend, wennen.
Na een super fijne vlucht met veel films, slapen en lekker eten waren we er dan. Het vliegtuig uit, op naar de douane waar we vervolgens zo'n vijf kwartier in de rij hebben gestaan. Uiteindelijk nog ongeveer een half uurtje wachten op onze koffers en het kon beginnen.. We werden vriendelijk opgewacht en onze weg kon beginnen naar Paramaribo.
We waren er net rond spitsuur dus hebben lange tijd in de file gestaan. Mooi de tijd om van de chauffeur verhalen te horen over Suriname en kreeg ik de kans om lekker veel vragen te stellen, helemaal mijn ding natuurlijk.
Aangekomen bij het guesthouse waar we de komende drie maanden gaan wonen, worden we ontvangen door de eigenaar, Lucien. Onze kamer is lekker ruim, eigen badkamer, eigen koelkast en airco.. hartstikke prima dus!

Om zo min mogelijk last te hebben van een jetlag moesten we niet heel vroeg gaan slapen, dat is gelukt.. er werd gezegd dat ik de volgende ochtend vroeg wakker zou zijn. Uhm ja, nou, ik niet hoor. Lekker geslapen en rond een uurtje of tien wakker geworden van mijn wekker, nergens last van!
'S middags zijn we met een huisgenootje de stad in geweest. (Daar hebben we er trouwens veel van, huisgenootjes, hele gezellige groep)
Doordat het zondag een beetje uitgestorven is in de stad was er niet zo veel te beleven. We hebben een drankje gedaan en zijn uiteindelijk weer terug gegaan.

We hebben echt heerlijke acties.. 100% Amber-achtig, maar dit keer Amber-en-Kim-achtig. Bijvoorbeeld de taxi instappen en al onderweg zijn om dan pas te beseffen dat we nog helemaal geen geld hebben.. of de taxi nog even kon zoeken naar een pinautomaat.
Ik douche al twee dagen koud, 'snap er niks van, denk dat 's avonds het warme water op is'. Kim gaat na mij douchen en wat denk je.. ik heb de kraan gewoon op koud staan. Wauw.
Laten we het houden op de warmte? toch een jetlag? hmm.. gewoon lekker klunzig, geen smoesjes.

Vandaag heb ik kennis gemaakt met de contactpersoon van het Internaat waar ik ga werken. 'S ochtends vroeg hadden we al afgesproken en kwam hij me ophalen voor een 'citytour'. Door de stad gelopen, naar de markt geweest, nieuwe gedeelte, oude gedeelte en tussendoor even een stop aan de Waterkant om een biertje te drinken, een colaatje dus voor mij. Heel fijn dat me op deze manier wegwijs wordt gemaakt, ik zie veel nieuwe dingen en hij kan me veel vertellen over alles wat er te zien is. De volgende keer ga ik deze ronde nog eens maken, maar dan mét fototoestel.
Uiteindelijk zijn we nog wat wezen drinken met de directeur van het Internaat, mijn opdrachtgever. Leuk om kennis te maken, uitleg te krijgen en af te stemmen over hoe het er voor mij uit zal gaan zien. Wat ik nou precies zal gaan doen gaan we samen nog verder concretiseren. Op 1 oktober gaat het voor mij beginnen, dan ben ik uitgenodigd op de eerste vergadering met het personeel. Op 3 oktober begint de school en zal ook ik echt aan de slag moeten. Tot die tijd zijn er wellicht nog wat dingen die achter de schermen zou kunnen doen, maar vooral ook het land gaan verkennen!

En oja.. ik heb nog niks verteld over de warmte.. toch best benoemenswaardig, want wauw, zo warm als hier heb ik het geloof ik nog nooit gehad. Je hebt zweten en zweten, hier is het absoluut zweten. Ik lijk continu op een soort glimmende aal, ontzettend aantrekkelijk. Als je lekker rustig zit in de schaduw is het wel heerlijk. Gauw ook maar even lekker gaan zwemmen, ook niet verkeerd.

Maar hé, daar ben je dan.. Suriname, waar je al zo lang heen wilt. Het is allemaal even wennen, even mijn draai vinden, nog even beseffen dat het geen vakantie is, maar vooral lekker gaan genieten!!

Reacties

Reacties

Jeanine Goossen-de Gelder

Wauw Amber dat is leuk wakker worden....geweldig! Erg leuk om te lezen!!! Dikke kussss

Martina

Goed begin, meisje! We blijven je volgen! XOX

Ellen

Hi Amber, wat leuk om je via deze site te kunnen volgen. Have fun!!
Xxx Ellen en Senna

Loes

Zoooo leuk Am!!! ??

Nikki

Nikki

?? Haha heerlijk! En herkenbaar: lekker vragen stellen, helemaal mijn ding!

karel de Gelder

Geweldig verhaal, geniet ervan. by by

Danny Meeuwsen

Mooi verhaal Amber geniet ervan, xx

Marjan Kesteloo

Hey aaltje!
Klinkt allemaal super leuk!! Ik ga je volgen schat!! Geniet er van!!
????????

Joyce

Succes amber! Leuk verhaal :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!